top of page
Blog: Instagram

Blogbejegyzések

Az összes bejegyzés egy helyen!

Üdvözöllek a Blogbejegyzések oldalon, ahol a The Kim Family - egy koreai-magyar család mindennapjairól olvashatsz érdekességeket. Kellemes időtöltést kívánok!

Blog: Welcome
Blog: Blog2

Koreai turkálóban jártam - Vin Prime

Frissítve: 2021. aug. 13.

Azok közé tartozom, akik olykor-olykor a ruhatáruk frissítéséhez szívesen tévednek be egy turkálóba kincseket keresni. A használtruha boltoknak van egy jellegzetes atmoszférája, ami együtt jár a kissé dohos - használtruha "szaggal", a végtelen ruha"tengerrel", az akár órákig tartó "ruhalapozgatással". De ezzel együtt is szeretjük! A legjobb dolog benne, hogy sosem tudhatod, mikor akad a horogra egy ígéretes darab - a hátránya, hogy hajlamos az ember olyan ruhákat is megvenni, melyek bár árban nagyon kedvezők, nem igazán illeszkednek az otthoni meglévő ruhatárba, ezért talán egyszer sem hordjuk őket megvétel után.


Magyarországon népszerű a használtruha vásárlás kultúrája - manapság pedig egyre több fiatal keresi fel ezeket a helyeket több féle okokból. Például a divat folyamatos változása miatt, újra meg újra divatba jönnek olyan darabok, amik évtizedekkel ezelőtt volt népszerű, vagy mert ezeken a helyeken tényleg egyedi - jellemzően egy darabos ruhákat tudunk vásárolni, sokszor fillérekért. De a legfontosabb érv a használtruha vásárlás mellett mégis csak a környezetvédelem és a fenntartható divat támogatása.


Korábban nem fordult meg a fejemben, hogy Koreában meglátogassak egy turit, az ötletet a pocaklakóm adta. Elsősorban a november végén, december elején születendő babánknak szerettem volna használtruhák után kutakodni itt Koreában. A koreai divat mindig is lenyűgözött és lenyűgöz, főleg ha gyermekruhákról van szó. Ezek a csöppségek azonban olyan gyorsan nőnek, hogy a ruhákat nem tudják eléggé elnyűni - ebből a gondolatból kiindulva lobbant fel a kíváncsiságom, hogy Koreában hol tudnék ígéretes darabokra szert tenni?

Amikor előálltam a kérésemmel a Férjemnek, akkor rákeresett interneten, hol tudnék nézelődni, de csalódottan tapasztaltuk, hogy Koreában nincs olyan használtruha bolt, ahol baba- illetve gyermek használtruhát tudnék vásárolni. A koreaiak ezeket a ruhákat darabjával árulják különböző webes felületeken.

Így ez a tervem sajnos kútba esett. Helyette Korea legnagyobb használtruha üzletláncának - a VinPrime - legnagyobb szöuli boltjába tettünk látogatást. A VinPrime-ba a ruhák nagy rész Amerikából illetve Japánból érkezik, tehát nem feltétlen koreai márkákkal fogunk találkozni.



Azt tudni kell, hogy a Férjem nem szereti ezeket a helyeket, amúgy is a "vegyünk újat" híve - de figyelembe veszi a kívánságomat és tudja, hogy én mindenképp szerettem volna egyszer megtapasztalni Koreában is egy turizást. Így hát, míg Danival elsétáltak fagyizni, volt egy szabad órám a boltban nézelődni. Szerencsére éppen olyan napon látogattunk a boltba, amikor 50%-os leértékelés volt érvényes minden darabra. Ez a legtöbb ruha esetében 5000 won, azaz 1250 Ft-os összeget jelentett. A bolt két szintes - az alsó szinten a női ruhák, és táskák kapnak helyet - a felsőn pedig a férfi (de oda nem is néztem fel, mert szűkös volt az időm).


Turi és turi között is van különbség - ezt biztosan tudják azok, akik szoktak ilyen helyekre járni. Leginkább a ruhák felhozatalában és minőségében, de természetesen az ár sem elhanyagolható tényező. A VinPrime-ban nem akadt a kezembe például szakadt, vagy foltos ruhadarab. Gyakorlatilag az összes hordható állapotban volt, vállfára akasztva. Ez igen megkönnyítette a nézelődést, nem kellett "túrkálni" ruhahalmok között.



Néhány ígéretes darab akadt a kezembe, így fogtam egy kosarat és elkezdtem gyűjtögetni. Sok olyan stílusú ruha akadt a kezembe amit Magyarországon nem túl gyakori - hiszen mint írtam ezek a ruhák zöme japán illetve amerikai területről érkeztek. A márkák között egyetlen híres fast fashion-nel sem találkoztam, inkább vintage darabokkal, melynek a ruha címkéje már besárult. Gyakorlatilag minden ruha azonos méret volt - leginkább L-es olykor M-es. Ezek azonban ránézésre egyáltalán nem tűntek nagynak. Számomra például egy európai L-es méret sokszor már túl bő, ellenben hordok M-es méretet mert az kellően lenge, az amúgy S-es méretemre. A koreaiak szeretik az oversize típusú ruhákat, emiatt sem gond igazán, hogy az igazi "extrém kicsi" ázsiai s- és xs-es méretekkel nem igen találkoztam a boltban. Másfelől európai szemmel nézve nagyméretű ruhákat sem találtam, ezért aki európai xl- vagy afeletti méretet hord annak valószínűleg nem akadna semmi sem horogra itt. (De még az európai L-es is kicsit nehézkes lenne).



Még nagyban nézelődtem, mikor a Férjem visszaért Danival, ezért kénytelen voltam elvonulni a próbafülkébe, hogy végleg kiszortírozzam, mi az ami velem jön. Dani bejött velem a próbafülkébe, ami egyébként tágas volt, de nem volt bent tükör - pedig elfért volna bőven és igen hasznos lett volna - és akasztó sem igazán, ahová a ruhákat tehettem volna, A földszinten két próbafülke volt, ebből az egyik foglalt, a másik pedig ahova bementem annak nem záródott belülről az ajtaja, ezért ki volt írva hogy kopogni kell.


Villámgyorsan próbáltam a ruhákat fel - ami egy kicsit is kényelmetlen volt, vagy az anyaga rossz érzést keltett egyből tettem vissza. Sajnos nem tudtam megnézni magam tükörben, mert gyorsan akartam haladni - nem volt időm kilibbenni mindig a próbafülkéből a kinti tükörhöz. Egyszer csak kopogtak kintről - azt hittem a Férjem az - szóltam hogy - igen? Erre benyitott egy koreai vásárló - azt hitte, hogy nincs bent senki. Szerencsére épp nem bugyiban voltam... Egy későbbi wc-s alkalomkor megtanultam egy újabb koreai etikettet. Míg nálunk Magyarországon kopogásra általában visszaszólnak az emberek, hogy - "foglalt" vagy hogy "vannak"... addig Koreában nem szólalnak meg, hanem visszakopognak. Ezt akkor tanultam meg, amikor egy wc-be szerettem volna Danival bejutni és kopogtam. A válasz - visszakopogás volt. Akkor megértettem, hogy a VinPrime-ba miért nyitott rám a hölgy - nem hallott visszakopogást.


Mindenesetre nem haszontalan tudni ezt az "elhanyagolható" dolgot, hogy elkerüljük az esetleges kényelmetlen szituációkat, ha Koreában vagyunk.



Végül 6 ruhadarab maradt a kosaramban. Lett volna még egy csodálatos ing, de a Férjem lebeszélt róla, mert számára túlságosan 'Ajummás' volt - számomra inkább Vintage XD. Ezzel együtt is eredményesnek ítéltem meg ezt a turizást és nagyon boldog vagyok a talált darabokkal, amiket fejben már el is képzeltem a ruhatáramba. Egy ruha kivételével az összes rámjön még nagy pocakkal is, ami különösen jó érzés. Szeretem az ilyen mell alatt szűkített fazonú ruhákat.


Az elől gombos egyberuha szerintem egy nagyon különleges darab lesz az őszi ruhatáramban. Kellően hosszú szoknyarész, kellemes anyag, derekán gumírozott és a ujja sem túl rövid. A színei pedig szerelem volt első látásra. Szuperül kombinálható darab!



Hát ennyi lett volna a rövid beszámoló a koreai turkálós élményemről - babaruhák után pedig még lázasan kutatok - majd Magyarországon. :-)


Köszönöm, hogy elolvastad és várlak vissza szeretettel máskor is!



Üdvözlettel: Thekimfamily Orsi






1 177 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Blog: Subscribe
bottom of page