top of page
Blog: Instagram

Blogbejegyzések

Az összes bejegyzés egy helyen!

Üdvözöllek a Blogbejegyzések oldalon, ahol a The Kim Family - egy koreai-magyar család mindennapjairól olvashatsz érdekességeket. Kellemes időtöltést kívánok!

Blog: Welcome
Blog: Blog2

Koreai mozi, IKEA, tengerpart és barlanglátogatás

Hihetetlen gyorsan telik az idő, vagy csak azért érzem hogy rohan, mert olyan jól érzem magam? Ezért elnézést, hogy nem tudtam korábban leírni Nektek az elmúlt hét eseményeit. Ebben a bejegyzésben próbálom összefoglalni a legemlékezetesebbeket. :-)


Moziban jártunk - Suwon, AK Plaza


Szóval kaptunk egy fél nap kimenőt a Férjemmel, hogy elmenjünk kettesben moziba amíg a Sógor felügyelt Danikára. Suwonba, az AK Plaza-ba mentünk és a Szabadulószoba 2. részét néztük meg, eredeti nyelven, koreai felirattal.

A moziban nem volt teltház, de azért nem is voltak kevesen. Körülbelül fél órával a kezdés előtt értünk oda - egy délelőtt 11:00 órás vetítésre. Előtte még volt lehetőségünk némi harapnivalót is venni - autómata gépen keresztül megrendelte a férjem - egy nagy sajtos popcorn, egy nagy kóla, és kettő hot-dog. Nekem volt külön teám, úgyhogy az nem kellett. A popcornt egy műanyag fedővel kaptuk mivel - mint utólag kiderült - sajnos ezt nem fogyaszthattuk el film közben a korona miatt. Ha ezt előre tudtuk volna, lehet meg se vesszük - de film után végül Apósom meg Danika is nagyon örült a popcornnak, amit hazavittünk. A hotdog egyébként nagyon finom volt - egyszerű de nagyszerű- kicsit olyan IKEA hot-dog feeling.



Látogatás a koreai IKEA-ban

Amikor tudomásomra jutott, hogy Koreában is van IKEA - Sógorom is előszeretettel vásárol néha, csak az a gondja hogy Neki kell összeszerelni a bútorokat XD - akkor jeleztem a Férjemnek, hogy egyszer szívesen körbenéznék ott. Kíváncsi voltam vajon ugyan olyan termékeket lehet kapni? Magyarországon sokan - sokszor családostul - ebédelnek az IKEA-ban, vajon ez Koreában milyen? Milyen a menü? Szóval egyik nap az volt a "programunk", hogy elmentünk az IKEA-ba.

Első utunk mindjárt az étterembe vezetett - üres hassal mégse lehet nézelődni - és fel voltam készülve rá, hogy ahogyan a Mc'Donalds koreai éttermeiben sem ugyan az a menü pontosan mint az európaiba, itt is lesznek inkább koreai ízvilághoz közeli ételek - nem is tévedtem. Volt például kimcsis sült rizs húsgolyókkal, és bulgogis sült rizs - de a rosé pasta is igen népszerű itt Koreában, míg odahaza nemigen találkoztam még vele. Én nagyon megkívántam a lazacot, úgyhogy én azt kértem. Dani az odaha is kapható svéd húsgolyókat kérte, míg Apa természetesen a kimcsis sült rizst.



Az árak magasabbak - nyilván a koreai pénztárcákhoz van inkább igazítva - és az ételek választéka is igen széles volt. A főételek mellett számos desszert, pékáru is de még küldön frissensültes pult is volt. Az adagok nem voltak igazán nagyok - nem emlékszem hogy odahaza is pontosan ugyanennyit adnak e mert olyan sűrűn nem ettünk az IKEA-ban, de ízre nekem nagyon-nagyon bejött. Lehetséges hogy azért is mert több mint 1 hónapos koreai tartózkodás után jó érzés volt valami "európai"-t ízlelni. Az étterem vendéglátó része nagyon tágas volt és kényelmes.


Evés után elindultunk körbenézni - inspirálódni. Szeretnénk a közel jövőben saját házat venni, és vannak szilárd elképzeléseink például a konyháról. Sok olyan berendezési tárgyat, bútort láttam, ami Magyarországon is elérhető. Néhány termék esetében azt tapasztaltam, hogy bár a dizájn ugyan az, a színekben a szép pasztellszínek sokkal inkább fellelhető volt itt Koreában (pl gyermek műanyag étkező szett nálunk élénk színekben kapható - ugyanez itt szép halvány árnyalatokban, pasztell színvilágban.)

Túl sok fotót nem készítettem a vásárlótéren, mert legeltettem a szememet. De két dolgot azért lefotóztam, amit nagyon keresnék odahaza is de nagy a valószínűsége, hogy nem fogok találni. Az egyik az a tág, öblös konyhai mosogató. Koreában ez teljesen átlagos méret, nálunk odahaza viszont egyik nagy üzletben sem találkoztam velük :-(. Én imádok Koreában mosogatni, és állítom hogy ennek az oka az öblös mosogatóban rejlik. Amibe kényelmesen elférnek az edények mosogatás közben, a nagyok is, és nem csorog végig az alkaromon a víz, Kellően fölé lehet hajolni és a széles lefolyó rész miatt sokkal ritkábban dugul el. Az IKEA-ban látott darabok nem a tipikus koreai mosogatók voltak - de megjelenésben igen közel álltak hozzá. Az ára kb 200.000 won-tól kezdődik, ami 50 000 Ft-nak felel meg.


A másik, az a zuhanyszett volt. Ez is inkább csak hajlik az én elgondolásom felé, de nem olyan rossz. A praktikussági tényező a csaptelepnél keresengő, ahol kellő kis pakoló hely van, hogy oda tegyük a sampont, szappant stb. Ennél a darabnál ez nem olyan nagy rész, én ennél még szélesebb, "pakolósabb" megoldásokkal is találkoztam itt Koreába, amit le is fotóztam magamnak, mert az lenne az igazi (a képen az ikeás verzió van). Nem rajongok ugyanis a sarokba illeszthető polcokért, amikor már tapasztaltam annál praktikusabb helytakarékosabb megoldással is.

Mielőtt elindultunk volna vissza, még elmentem mosdóba, ahol a női wc-ben volt egy "betét autómata". Bevallom ilyennel sem találkoztam eddig sehol. Ami szintén szembetűnt, hogy hatalmas, gyakorlatilag szoba méretű liftekkel lehetett kényelmesen szinteket váltani - nálunk nem volt bevásárlókocsi, de ha lett volna még legalább másik 5 ember kocsival elfért volna mellettünk ha nem több.


Természetesen az IKEA hotdogot sem hagyhattuk ki a sorból. Sajnálattal tapasztaltam, hogy az ára bár kedvező (800 won = 200 ft), nem ért ennyit sem. Ízben és állagban a moziban vett hotdog sokkal inkább hozta az "eredeti ikea" hotdogot, mint amit itt vettünk.


Hazafelé menet még nézelődtünk egy közeli bevásárlóközpontban, illetve Danikának vettünk egy kis finomságot az egyik gumicukor árusnál. Rengeteg féle gumicukor - csoki - édesség közül lehet választani, az ár grammra van megadva (1 gramm 40 won, azaz 10 ft) ezért egy kis zacsiba olyan édességet és annyit teszel amit szeretnél.



Kirándulás Everlandbe - a koreai vidámparkba


Korábban már kétszer jártam Everlandben, és mindig lenyűgöz a látnivaló. Everland az egyik legnagyobb vidámpark Koreában. Most végre volt lehetőségünk Sógorral együtt elmenni. Iszonyat hőség volt - 38 fok - ráadásul hétköznap, emiatt nem volt túl nagy tömeg. Én váradósan inkább csak szemlélődtem ezúttal, és nem ültem fel egyik hintára sem. Viszont jó érzés volt, hogy a Férjem a Bátyjával együtt néhányat - mint a nagy hullámvasút - ki tudott próbálni, mert addig én vigyáztam Danira.

Nagyon élveztük viszont a Szafari Parkot, ahova egy teli ablakos busszal mentünk be. Daninak szereti az állatokat és a Szafari Park után, az oroszlánfókás előadásra is beültünk. Sokat nem tudok róla írni, beszéljenek inkább a képek:


Utazás a keleti tengerparthoz és a Hwanseongul Barlang


Családi kirándulás keretében kb 4 órát autókáztunk a keleti tengerparthoz. Korea keleti tengerpartján a víz nagyon tiszta, azonban picit hideg. Július hónapban Koreában beköszöntött a forró nyár, emiatt első érzésre még hidegebbnek tűnt a víz a felhevült testünknek. De amint megszokja az ember, kellemesen lubickolhat. Arra kell ügyelni, hogy sokat ne legyünk egyhuzamban a vízben, mert ez tényleg nem olyan mintha Jejun fürdőznénk. Mostmár, hogy Korea minden tengerpartjánál jártam, értem hogy miért Jeju a turistaparadicsom. A sekély tengerpartok, fehér puha szemcséjű homok és a kristálytiszta víz a legbiztonságosabb üdülőhely a kisgyermekes családoknak is. Sajnos idén nem fért bele keretbe, hogy Jejura is elmenjünk, de azért ez a tengerpart is igen hangulatos volt.


Szoktátok kérdezni, főleg akik csak nemrég óta követnek, hogy miért vagyunk "ennyire beöltözve". A koreaiak jellemzően fürdőruha anyagú, de karokat és lábszárat is takaró fürdőruhát hordanak. Nagyon kényelmes, ápol és eltakar - és leginkább az erős UV-től véd meg.


Este a szálláshelyünknél kinti grillparty-t tartottunk, jó koreai módra. A hozzávalókat aznap délelőtt vásároltuk frissen.


Másnap reggel egy igen izgalmas programunk volt - egy nagy hegy hasába tettünk látogatást. A Hwanseongul Barlangot kb. egy 1 km-es emelkedőn megtett séta után, egy felvonóval lehet megközelíteni. Ezen a napon is hőség volt, úgyhogy egyáltalán nem volt könnyű menet 5 hónapos várandósan, de felértünk! A felvonóból a hihetetlen hegyvonulatok zöldje és az ég gyönyörű a kékje festette a tájat. A Barlang nyílásához érve hirtelen kb 10 fokot csökkent a levegő, ha nem többet. Hűvös, már már hideg fogadott Bennünket. A Barlangban hosszú, lépcsőkkel tarkított vashídon haladhatunk végig, miközben gyakran megáltunk mereszteni a szemünket és ámulni-bámulni a természet hatalmasságát. Sokkal hosszabbra nyúlt ez a barlang gyomrában tett séta, mint hittük, több mint 3 km-ert sétálhattunk, volt hogy függőhídon. A képek valószínűleg nem tudják visszaadni élethűen - mivel természetes fény sem volt, de azért próbálom velük szemléltetni a bent láttottakat.



Zárásként csatolok néhány ételfotót - igaz nem sok fotót készítettem az elmúlt napokban, mert rendszerint előbb megettük. XD




Köszönöm, hogy itt jártál, és várlak vissza legközelebb is!


Üdvözlettel: Thekimfamily Orsi



555 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Blog: Subscribe
bottom of page