top of page
Blog: Instagram

Blogbejegyzések

Az összes bejegyzés egy helyen!

Üdvözöllek a Blogbejegyzések oldalon, ahol a The Kim Family - egy koreai-magyar család mindennapjairól olvashatsz érdekességeket. Kellemes időtöltést kívánok!

Blog: Welcome
Blog: Blog2

Ismét utazunk - Dél-Koreában a koronavírus idején

Ebben a bejegyzésben szeretném leírni Nektek, hogy hogyan készültünk a 2021. nyári családlátogatásunkra Dél-Koreába.


Maga az utazás ténye év elején merült fel, a férjem által. Megértem, hogy honvágya van és hogy szeretne minden évben legalább egyszer hazamenni és engedtem is volna, hogy menjen - egyedül. De ezt nem fogadta el - mindenképpen Danival együtt akart utazni, én pedig Dani nélkül nem akartam maradni.

Még nem tudtuk pontosan milyen feltételekkel utazhatunk, ezért a férjem jóelőre utánaérdeklődött a Koreai Nagykövetségen. Az első válasz elég elkeserítő volt - szinte lehetetlennek tűnt hogy minden féle feltételnek megfeleljünk amit az utazához kötöttek. Egy hónappal később azonban lazulni látszott a dolog, bár így is egy óriási papírhalmazt kellett kitölteni minden féle személyes információval. A repülőjegy foglalással nem volt gond, a LOT heti 1x indít közvetlen járatot, így hát foglaltunk.


Csak egy hónapra rá derült ki, hogy kisbabát várok - bevallom nem éppen így terveztem ezt az évet. Az utazástól is elment a kedvem. Bár a közvetlen járat opciója igen csábító - így is 10 órát kell egyhelyben ülve tölteni. A szerencsém annyi volt, hogy a nagyon rizikós - és rosszullétekkel tarkított első három hónapot még éppen kihúztam az utazás előtt. Az orvosom, védőnőm mindenki elfogadóan és megértően kezelte a dolgot és megbeszéltük, hogy a Koreában töltött közel 3 hónap alatt a kinti vizsgálatok eredményét majd e-mailben továbbítom nekik.


Mivel augusztus közepéig Koreában leszünk elkerülhetetlen, hogy vizsgálatokra menjek - kíváncsian várom milyen protokoll szerint látnak majd el egy kismamát Koreában? Úgyhogy erről is biztosan fogok írni.


A férjem intézte az összes hivatalos dokumentum részt, kivéve a PCR tesztet.

Igen - többen kérdezgették, hogyan utazhatunk külföldre ha a férjemnek van csak védettségi igazolványa (Szputnyikot kapott) - ez felment -e a karantén alól Koreában, vagy mire jogosít?


Röviden?


Semmire... Koreában nem tudnak mit kezdeni a magyar védettségi igazolvánnyal - meg úgy általában semmilyen más országban beadott oltást nem ismernek el, csak ha Koreában oltottak. Ezért az, hogy nekem és Daninak nincs ilyen igazolványunk semmit nem jelentett utazás szempontjából. Amit kértek az egy negatív PCR teszt utazás előtti 3 napon belüli eredménnyel. PCR tesztelő helyet nekem kellett keresni hiszen ezt még Budapesten intézük utazás előtt. Nagyon sok hely van és az árakban is vannak különbségek. Hatóságilag megszabott legmagasabb ár 19 500 Ft lehet - de ennél olcsóbb (15 000 Ft-os ajánlatot is találtam). Végül egy arany középút mellett döntöttem, és a HP Medical-ban a 9. kerületben teszteltünk.




A gépünk hétfői napon indult Budapestről délután, ezért a férjem azt kérte szombati eredményre van szükségünk. Szombat délelőtt voltunk PCR teszten és aznap este 18:00 után valamivel megérkezett e-mailben az eredmény két nyelven - nyomtatható formában. Ezt csak Apának és Nekem kellett elvégezni, Daninak nem. Emellé jött még a vízumom, amit utazás előtt kb 3 héttel már megkaptam (családi vízum).

A Koreába való utazáshoz ugyanis jelenleg a legfontosabb kritériumok: 3 napon belüli negatív PCR teszt (laboreredmény), külföldieknek vízum, illetve az érvényes útlevél.


Látszólag minden rendben volt... utazás előtti napon Daninak 38 fokos láza lett. Azt hittem dőlt a kártyavár... Ha a gyerek lázas, nem ehetünk sehova. A teljes vasárnap azzal telt hogy Danit figyeltünk, szinte negyedóránként mértük a lázát, de az nem akart lentebb menni. Még reménykedtünk azért, hogy hátha másnap reggelre lemegy, hiszen délután kell gépre szállnunk.


Hála istennek Dani másnapra jobban lett és a láza is lement. A gépünket 1 órás késéssel indították, amiről reggel már kaptunk értesítőt, ezért nem kellett rohannunk. A be chekkoláskor én voltam az egyedüli magyar, és meglepődtem de rengetegen utaztak - koreaiak velünk együtt a gépen, gyakorlatilag tele volt a gép. Ilyenkor mindig elcsodálkozom, milyen sok koreai van Magyarországon.


A PCR teszt és a vízum mellett egy plusz papírt kellett kitöltenem a reptéren - csak nekem - ami arra vonatkozott hogy tisztában vagyok vele, hogy a negatív koronateszt nem ment fel a karantén alól ami jelenleg Koreában 14 nap, illetve hogy megérkezésünket követő 1 napon belül PCR tesztre köteles vagyok menni Koreában, és ennek tudatában utazom.


Ezután gyakorlatilag minden simán ment. A kései indulás miatt még ajándék vouchereket is kaptunk amiből ingyen megkajáltunk az indulás előtt. A gépen Danival kb 8 órán keresztül nem volt gond... már rég aludnia kellett volna, de nem tudott elaludni. Nah ott eltört a mécses és nagyon elkezdett sírni. Nem tudtuk megnyugtatni mert sehogy sem volt neki kényelmes, nagyon nehéz volt...


A megérkezésről, és hogy mi várt az incheoni repülőtéren majd egy következő alkalommal írok. Még annyit szeretnék leírni, hogy mit hoztam magammal Magyarországról.


Ezeket tettem az utazótáskámba:


- Fűszerek (bazsalikom, oregánó, majoranna, petrezselyem), vegeta zöldségkeverék

Hogy miért hoztam ezeket el? Mert nálunk kis tasakban beszerezhető, nem foglal sok helyet és néhány közülük Koreában nem, vagy nagyon limitáltan szerezhető be. Ezek azok az alap fűszerek (a feketebors mellett) melyeket gyakran használok, a legegyszerűbb ételek elkészítéséhez.


- zabpehely liszt és apró szemű zabpehely, durum spagetti tészta Ennek a magyarázata, hogy Danival való terhességem során gdm-es lettem és szigorú diétát kellett tartanom a vércukrom kordában tartása végett. Nem bíztam így a véletlenre, hogy egy egyszerű reggelit, vagy vacsorát vércukorbarátan is el tudjak készíteni.


- negyedannyi édesítő, quiona reggeliző pehely, koffeintmentes gyümölcstea a fenti okokból kifolyólag


- néhány kényelmes ruha, ami elég lenge és helyet ad a növekvő pocakomnak egyszerűbb volt úgy akolni, hogy egy ilyen tényező miatt nem vehetek fel akármit XD - alap kozmetikumok, pipere cuccok, amiket használok - terhes vitamin, d vitamin, magnerot Koreában a vitaminok sokkal drágábbak - például Sógoromnak ajándékba ilyenkor mindig egy nagy szatyor vitamint viszünk


Ezen kívül vittem még a laptopom - hiszen nekem ez a 3 hónap nem csak "nyaralás", hanem szakmai továbbképzés és munka is egyben, hiszen a kis diákjaim a nyáron is számítanak rám.


Az eredmény: Mindent hoztam ami kell, és még hely is maradt a táskámban. :-)


Köszönöm, hogy végigolvastad, és várlak vissza legközelebb is. A következő bejegyzésben leírom, hogyan telt a 2 hetes karantén, milyen lakásban szálltunk meg, miket ettünk, és milyen protokollnak kellett megfelelni.


Addig üdvözlök Minden Kedves Olvasómat Koreából! :-)


Üdvözlettel: Thekimfamily Orsi





1 248 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Blog: Subscribe
bottom of page